Op zondag 18 juni 2006 (Vaderdag) zijn Rob en Sandra Fase met het koor voor jongeren gestart. Rob en Sandra gaven al leiding aan een kinderkoor in Nieuw-Vennep. De oudste kinderen gaven aan dat ze een eigen koor wilden en zo kwam uit kinderkoor De Geluksvogels een tienerkoor voort. Met vijftien tieners heb je een leuk koor en al snel zongen we 3-stemmige muziek. Ouders werden toegevoegd aan het koor en daardoor kregen de stemmen wat body. In de jaren die volgden verzorgde dit koor de liturgische vieringen binnen de rooms katholieke kerk in Nieuw-Vennep. Heel wat uitstapjes werden gemaakt met het koor, een Liedboekdag in Utrecht, zingen in Diemen, Haarlem, Kaageiland, Hoofddorp en Langedijk om maar een paar voorbeelden te noemen.

En zo werd het 2016, we vierden ons 10- jarig bestaan samen met het kinderkoor op zondag 26 juni in een feestelijke Eucharistieviering, waarin Frank en Trudy van Rooien ook nog eens hun 55- jarig huwelijksfeest vierden. Frank, kerkmusicus, was een groot fan van onze koren, zo liet hij vaak weten. We hadden regelmatig contact over deze viering, maar dat zijn kleindochter ons op viool zou begeleiden, wisten we voor hem geheim te houden en werden wij op onze beurt verrast door de begeleiding van haar tante, ook op viool. Na de viering was er een fijne lunch geregeld door Rob en Sandra en daarmee sloten we tien mooie jaren af. Op dat moment niet wetende, dat het onze laatste viering in Nieuw-Vennep zou zijn.

Een paar weken later was alles anders. We verhuisden met Rejoice naar Heemstede, in de O.L.V.H-kerk waren we welkom! Het kinderkoor is tot onze spijt uit elkaar gevallen. Ook in deze parochie hebben we mooie herinneringen gemaakt. Op 28 mei 2017 werden 5 leden van Rejoice gewaardeerd met een medaille van de Gregoriusvereniging.
Helena Nagel (12,5 jaar lid), Danny Fase (17 jaar lid), Rob Bootsman (17 jaar lid), Tim Zwetsloot (19 jaar lid) en Carla Fase (19 jaar lid) ze hadden geen idee! We werden uitgenodigd te zingen bij het jongerenprogramma van de Stille Omgang, op 4 mei te zingen bij de dodenherdenking, maar ook zijn er waardevolle herinneringen aan vieringen als de Paaswake met Jan Teeuw, 90 jaar kerkgebouw waarbij we met het dames- en herenkoor van de O.L.V.H zongen. We studeerden in een paar weken het Halleluia van Handel in met blokfluit! In de enorme tuin van de parochie genoten we van verschillende barbecuemiddagen.

In 2019 zongen we met andere koren tijdens de korendag van de KssG (Kerkelijke stichting sint Gregorius) We maakten uitstapjes naar de Obrechtkerk in Amsterdam en zongen samen met het dames-en herenkoor van Voorhout in hun kerk.

Op kerstavond 2019, was onze laatste viering in de kerk van Heemstede. Pater Tristan zwaaide ons uit met fijne woorden, hij vond het jammer, wij ook. Maar hier stopt Rejoice natuurlijk niet… We verhuisden voor de tweede keer een heel koor, nu naar de Obrechtkerk in Amsterdam. Voor een aantal werd de afstand een probleem, maar hier liggen mogelijkheden voor het koor, om te groeien in aantal en kwaliteit. In maart 2020 kwamen de repetities stil te liggen voor het koor door de maatregelen die genomen werden tegen het Coronavirus, maar met 4 leden hebben we de vieringen toch gestalte kunnen geven. Bijzonder om in een lege kerk, of later in het jaar een bijna lege kerk je liederen echt aan God te presenteren. Ook wij hopen en bidden voor betere tijden, zodat we onze stemmen weer volop kunnen laten horen.

Het jaar 2020 is voor Rob en Sandra wel het jaar van veranderingen, want in januari verhuisden ze niet alleen Rejoice naar Amsterdam, ze begonnen ook een splinternieuw juniorkoor op het Heiligdom Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo. Een kleine groep, maar een hecht, trouw en enthousiast groepje ouders en kinderen. Ook deze groep, moest door de maatregelen stoppen met repeteren. Maar de maatregelen veranderden en we mochten in juli toch weer gaan zingen. Zo konden we ons voorbereiden op de vormselviering in september met de bisschop. In Amsterdam wachtte ons een warm welkom bij het masterkoor, ook daar hebben we al een viering gezongen en spontaan werden we bij de volgende vormselviering uitgenodigd. Voor dit jaar staat het Hoogfeest van Allerzielen nog op ons programma. Het blijft moeilijk zo met steeds veranderende maatregelen, maar we zijn klein en dapper, we slaan ons er doorheen!

In 2022 zijn we in de Obrechtkerk in AMsterdam met het masterkoor de internationale missen gaan verzorgen. Dat betekende een repertoire omslag. Waar voorheen Nederlands de voertaal van de liederen was, is dat nu vooral Engels en Latijn. Tijdens de repetities spreken we veelal Engels en Nederlands.

Met allebei de Rejoice-koren zingen we wat nodig is voor een passende liturgie, dat betekent soms een kinderlied met volwassen jongeren, of een lied met volwassen melodie en tekst met de kinderen. Belangrijk vinden wij, dat de leden weten waarom we welk lied zingen en wat de betekenis is.

Niet alleen onze standplaats veranderde nog wel eens, zo ook de begeleiding op piano of orgel. Onze pianisten/organisten:

Yulia Kukharenko (Heiloo)
Annie Spink (Amsterdam)
Marie-José Zwaan (Nieuw-Vennep/Heemstede)
Valeriya Zakopay (Nieuw-Vennep)
Remco van der Stelt/ Ron Lionarons (Nieuw-Vennep)

Petra helpt al deze jaren waar nodig, soms zingend, maar meestal bij de repetities op haar blokfluit.

En dan hebben we met enige regelmaat invallers gehad:
Jan Teeuw
Albert Fase